top of page

מכתב של חמלה עצמית ממני אליי של לפני 30 שנה

שומעת שניה? תסתכלי לי רגע בעיניים. אני את, 30 שנה אחרי התמונה הזו. אני רוצה לספר לך כמה דברים. אני רוצה לספר לך שאת יפה. כן, בחרתי דווקא במשהו לכאורה שטחי, אבל הוא כל כך לא. אל תתאמצי להסתיר, להתחבא מאחורי בגדים כהים. תלבשי צבעוני, תלבשי את עצמך. נכון, כשתסתכלי במראה לא תראי כלום מלבד פצעונים ש״מעטרים״ את פנייך, אבל תסתכלי עוד פנימה ותוכלי לראות יופי. ומתישהו הם ייעלמו ויראו פנים, את אותם ״פני ירח״ שכולם מדברים עליהם כשהם נזכרים בך קטנה יותר.

שומעת שניה? את חכמה. חכמה באמת. לא רק כי יש לך ציונים טובים, לא רק כי את עושה כל מה שצריך. את חכמה כי את את, כי יש בך חוכמה פנימית עתיקה, יש בך רגישות שלפעמים תפגע בך אבל לפעמים תהיה המתנה הכי גדולה שקיבלת בחיים.

שומעת שניה? את אהובה. נכון שלפעמים לא תדעי את זה, תיכנסי לתוך לופים בלתי נגמרים של קינאה ורצון להיות מישהי אחרת כדי שיאהבו אותך, אבל את אהובה. בעוד 29 שנים תעברי משבר גדול ותראי עד כמה אוהבים אותך ועד כמה דואגים לך וסוף סוף תביני שהיית אהובה כל הזמן. לא על ידי כולם, כמובן. לא כולם יכולים לאהוב אותך. לפעמים יכעסו עלייך וזה יהיה בלתי נסבל, אבל זה הכרחי כדי להיות את.

* מתוך הפרופיל שלי באינסטגרם, שבו אני מפרסמת הרבה מאוד ציטוטים והגיגים שקשורים, איך לא, לאהבה וחמלה עצמית.

למעבר לפרופיל לחצי כאן או על התמונה.

שומעת שניה? את יודעת. את יודעת מה טוב לך. את יודעת מה נכון לך. את יודעת להסתכל פנימה ולראות מה מרגיש מכווץ, מה מרחיב, איפה נכון להיות בחוץ ואיפה נכון להתכנס. את יודעת אותך ולפעמים גם אחרים שסובבים אותך ובזכות הידיעה הזו תוכלי לעזור להרבה מאוד נשים, ובזכותה תוכלי להיות אמא טובה יותר עבור בנותייך.

שומעת שניה? הסיפור שלך הוא לא הסיפור של הבנות שלך. הן לא את. את שינית קצת את סוף הסיפור ואת יודעת אחרי כמה שנים דברים שלא ידעת קודם, ואת יודעת שלכל אחד יש את הדרך שלו, ואת יודעת שהיא מספיק טובה, ואת יודעת שתהיי שם ותתמכי, אבל שהן אחרות.

שומעת שניה? אני אוהבת אותך. ככה. כמו שאת. וקודם כל את.

**********************

שומעת שניה?

קחי לעצמך רגע, כתבי לעצמך מכתב כזה, או משפט, או פסקה.

אני מבטיחה לך שזה ממש מרפא. ואם תרצי לשלוח לי, ממש אשמח לקרוא. אפשר למייל, כאן.

bottom of page